Facebook kupił Oculus VR, firmę tworzącą Oculus Rift, za 2 mld dolarów

Właściciele Facebooka kupili firmę Oculus VR za około dwa miliardy dolarów (400 mln w gotówce i 1,6 mld w akcjach).

Informację tę przekazał sam Mark Zuckerberg, zdradzając przy okazji kilka szczegółów. Najważniejszym z nich jest fakt, że twórcy okularów rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift nie porzucą swoich dotychczasowych planów podbicia rynku gier wideo i będą pracować niezależnie od Facebooka, przy czym społecznościowy gigant zapewni im niezbędne wsparcie, co być może zaowocuje szybszym wyprodukowaniem urządzenia. To jednak dopiero początek. Po grach przyjdzie pora na… wszystko inne. Zuckerberg w swoim oświadczeniu snuje wizję świata, w którym zakładając Oculus Rift na głowę można przeprowadzać zdalne konsultacje z lekarzem, będąc z nim niemal „twarzą w twarz”, czy też brać udział w lekcjach, w których uczestniczą uczniowie i nauczyciele z całego globu.

„To nowa platforma komunikacji. Przez wywołanie uczucia obecności, możesz dzielić się nieograniczoną przestrzenią i doświadczeniami z ludźmi obecnymi w Twoim życiu. Wyobraź sobie dzielenie się nie tylko określonymi momentami ze swoimi znajomymi online, lecz całymi doświadczeniami i przygodami” – powiedział Zuckerberg.

Oczywiście to tylko jeden z pomysłów. Facebook wierzy, że współpracując z deweloperami i partnerami z całej branży, pewnego dnia sprawi, że rzeczywistość wirtualna będzie częścią naszego codziennego życia.

„Wirtualna rzeczywistość była kiedyś marzeniem science-fiction, ale Internet też, tak samo jak komputery i smartfony. Przyszłość nadchodzi i mamy szansę budować ją razem. Nie mogę się doczekać rozpoczęcia prac z całym zespołem Oculus, by udostępnić tę przyszłość światu…” – stwierdził szef Facebooka.

Jednocześnie warto zauważyć, że Oculus Rift osiągnął sukces na długo przed oficjalnym debiutem. Zapowiedziana ostatnio druga wersja deweloperska, która zadebiutuje najprawdopodobniej w czerwcu, została w kilka dni zamówiona przez ponad 75 tys. klientów, a należy pamiętać, że jest to sprzęt przeznaczony dla twórców, a nie dla zwykłych graczy.

Źródło:
"Góral" - GRY-OnLine


Klemens
2014-03-26 12:28:16